Általános fogászat, Szájsebészet

Mikor érdemes fogorvost váltani? 7 jel, amire a páciensek gyakran csak utólag figyelnek fel

Mikor érdemes fogorvost váltani? 7 jel, amire a páciensek gyakran csak utólag figyelnek fel

Fogorvost váltani nem könnyű döntés. Sok páciensben ott van a bizonytalanság: „Túlérzékeny vagyok?”, „Biztos velem van a baj?”, „Nem akarok kellemetlen helyzetet.” Ezek a gondolatok teljesen érthetők. A fogorvos–páciens kapcsolat ugyanis bizalmi kapcsolat, és amikor ez megbillen, az ritkán egyik napról a másikra történik.

A legtöbben nem akkor váltanak fogorvost, amikor kellene, hanem jóval később. Ezt minden hozzánk kerülő páciens megerősítheti. Akkor, amikor már fáj, amikor már rossz élmények halmozódtak fel, vagy amikor egy másik szakember kimondja azt a mondatot, amit addig senki: „Ezt lehetett volna másképp is csinálni...”
Ez a cikk abban segít, hogy időben felismerje azokat a jeleket, amelyek arra utalnak, hogy érdemes újragondolni a fogorvosválasztást – különösen akkor, ha Ön Újpesten vagy a környéken keres megbízható, hosszú távon is jó megoldást.

Cecília, az egyik kedves páciensünk két mesefigurát készített nekünk a legendás Dr. Bubó rajzfilmből, és személyesen adta át őket a rendelőben.

Amikor a rendelőben mindig sietnek

Az időhiány az egyik leggyakoribb, mégis legkevésbé kimondott probléma. Ha azt érzi, hogy a kérdéseire fél mondatokban válaszolnak, ha a konzultációk kapkodóak, és a kezelések között alig van tér az átgondolásra, az nem az Ön hibája.

A fogászat nem futószalagon megy. Egy jó döntéshez idő kell: idő a diagnózisra, idő a magyarázatra, idő arra, hogy Ön megértse, mi fog történni. Ha ez rendszeresen hiányzik, az hosszú távon bizonytalanságot és rossz élményeket szül. Egy prémium szemléletű rendelőben a tervezés legalább olyan fontos, mint maga a beavatkozás.

Pácienseink tudják, igen, egy prémium rendelőben a legnagyobb igyekezetünk ellenére is előfordulnak csúszások. Ha az orvos a kezelés során feltár egy olyan problémát, amit az időpont foglaláskor nem tudtunk, vagy épp a beavatkozás tovább tart – épp az egyéni tényezők miatt – mint egy átlagos, akkor sajnos a többi páciensnek várnia kell.
Mi nem csapjuk össze a munkát csak amiatt, mert ‘nem volt rá több idő kihúzva’. Mi nem szórakozunk a pácienseink idejével sem, igyekszünk ésszerűen, átgondolt terápiával dolgozni, az egyéni problémákra a leghatékonyabb kezelési tervet biztosítani. Nekünk van időnk a páciens kérdéseire válaszolni.

Ha nem érti, mi miért történik

Ez az egyik legbeszédesebb jel. Ha egy kezelés után úgy áll fel a székből, hogy igazából nem tudja, miért pont ezt csinálták, és mi következik ezután, vagy hogy mennyi lesz ennek a költsége, akkor ott kommunikációs probléma van.

A fogászat ma már összetett szakma. Egy tömés, egy gyökérkezelés vagy egy fogpótlás mögött döntések sorozata áll. Ezeket nem kell orvosi nyelven elmagyarázni, de érthetően igen. A Smile Institute-ban például alapelv, hogy a páciens ne csak beleegyezzen a kezelésbe, hanem valóban értse is azt. Ez nem „extra szolgáltatás”, hanem a felelős ellátás része.

Nem beszélve arról a szorongásról, amit az okozhat az emberben, ha úgy ül be a kezelőszékbe, hogy nem tudja, mire számítson, utána tud-e majd dolgozni, vagy pl. feldagadt arccal fekszik majd otthon. Ha váratlanul kihúzzák a fogát, nem lesz-e kellemetlen anélkül létezni, míg a fogpótlás megtörténik, vagy úgy tűrni a kezelést, hogy közben azon agyaljon az ember, „istenem, van a kártyámon elég pénz, hogy ezt kifizessem? Mennyibe fog ez kerülni nekem?

Amikor mindig csak a tünetet kezelik

Sok páciens mesél arról, hogy évekig ugyanazzal a problémával tért vissza korábbi fogorvosához: letörik egy fog, begyullad az íny, újra és újra érzékennyé válik egy terület. Ilyenkor jogos a kérdés: miért történik ez meg újra, meg újra?!
Ha egy rendelő kizárólag a pillanatnyi panaszt kezeli, de nem keresi az okokat, akkor a probléma vissza fog térni. Harapási eltérések, rejtett gyulladások, rosszul illeszkedő pótlások mind okozhatnak láncreakciót. Egy prémium fogászat itt különbözik igazán: nem elégszik meg a felszínnel.

Amikor nincs valódi kezelési terv

Egy hosszabb távú fogászati ellátás nem improvizáció. Ha nincs átfogó kezelési terv, ha nem látja előre a lépéseket, a költségeket és az időigényt, az bizonytalanságot okoz. Sok páciens csak utólag döbben rá, hogy egy-egy beavatkozás hogyan hatott volna egy későbbi kezelésre.
A Smile Institute-ben a tervezés központi szerepet kap. Digitális diagnosztika, fotók, CT-felvételek segítik azt, hogy ne érjék meglepetések sem az orvost, sem a pácienst. Ez különösen fontos implantológiai, fogpótlási vagy fogszabályozási eseteknél.

Ha a félelmeit nem veszik komolyan

Ne féljen, ez nem fáj.” Sok páciens hallotta már ezt orvosától, miközben rettegett. A fogászati szorongás valós jelenség, nem túlérzékenység. Ha egy rendelő ezt lesöpri, az hosszú távon rombolja a bizalmat.

Egy jó fogorvos nem csak a fogakat kezeli, hanem az embert is. Van, akinek több idő kell, van, akinek részletesebb magyarázat, és van, akinek egyszerűen a nyugodt jelenlét. Ezek nem tananyagból jönnek, hanem tapasztalatból.

Amikor elavult eszközökkel dolgoznak

A technológia önmagában nem minden, de hiánya komoly probléma lehet. Mikroszkóp nélküli gyökérkezelés, digitális tervezés nélküli fogpótlás ma már sok esetben kompromisszumot jelent. Ezeknél a kezeléseknél a pontosság nem kényelmi kérdés, hanem a siker kulcsa.
A Smile Institute-ben használt modern eszközök nem azért vannak jelen, hogy „látványosak” legyenek, vagy hogy ezzel a sok-tízmillió értékű berendezéssel henceghessünk, hanem azért, hogy a kezelések kiszámíthatóbbak, biztonságosabbak és tartósabbak legyenek. Ez az a hozzáadott érték, amit sok páciens csak akkor ért meg igazán, amikor már megtapasztalta.

Az a bizonyos belső érzés

Van egy jel, amit nehéz megfogalmazni, mégis nagyon pontos. Amikor egy rendelőből kilépve nem érzi magát megnyugodva. Amikor valami „nem áll össze”. Ezeket az érzéseket érdemes komolyan venni.
Egy páciensünk egyszer úgy fogalmazott egy korábbi tapasztalatáról, hogy „Technikailag minden rendben volt, mégsem éreztem magam jó kezekben.” Nos, ez az az érzés, amely ritkán téved.

Fogorvosváltás Újpesten: nem kudarc, hanem tudatos döntés

Fogorvost váltani nem hűtlenség, és nem kritika. Egyszerűen annak felismerése, hogy az igényei változtak. Lehet, hogy korábban elég volt a gyors megoldás, ma viszont már hosszú távban gondolkodik. Ez teljesen rendben van.

Újpesten és környékén ma már elérhetőek olyan rendelők, mint a Smile Institute, ahol a prémium fogászat nem marketingcímke, hanem napi gyakorlat. Ahol a tervezés, a kommunikáció és a szakmai mélység együtt adja azt a biztonságot, amit sokan keresnek.


Ha a fenti jelek közül akár egy is ismerős volt, érdemes elgondolkodnia azon, hogy valóban a megfelelő helyen kezelteti-e a fogait. A jó fogorvos nem csak problémát old meg, hanem nyugalmat ad. És ez talán a legfontosabb különbség.

A Smile Institute-nál másképp tekintünk a fogászatra.

Szenvedélyünk a gyönyörű, egészséges fogsor. Szívügyünk, hogy a pácienseinknek szebb és egészségesebb mosolyt biztosítsunk kényelmes, elit környezetben, a modern orvoslás és a hatékonyság páratlan szintjén.

Mindenekelőtt a pácienseinkkel kialakított jó kapcsolatunkat tartjuk fontosnak, hálásak vagyunk, hogy ránk bízták mosolyukat. Célunk, hogy pácienseink egy életen át mosolyogjanak!

KONZULTÁCIÓ
Személyes konzultáció során van lehetőségünk felmérni, hogy a kívánt eredmény eléréséhez pontosan milyen és hány beavatkozás szükséges. Ezen konzultáció során tájékoztatjuk az ajánlott beavatkozás anyagi és időbeni vonzatáról is a tervezhetőség érdekében. Ezen kívül a konzultáció során van lehetősége kérdéseit is feltenni orvosainknak.

Amennyiben szeretne személyes konzultációra bejelentkezni, kérjen időpontot az alábbi telefonszámon: +36 20 932 8426


#SmileInstitute #ComplexSmileMakeover #KeepSmiling